Dropshipping (B2B)

Ogólna informacja - dropshipping to jeden z modeli logistycznych znajdujący zastosowanie w sprzedaży internetowej. Polega on na przeniesieniu procesu dostawy towaru na dostawcę. Jak działa dropshipping? Mechanizm funkcjonowania dropshippingu jest prosty. Twoja rola jako sprzedawcy ogranicza się do gromadzenia zamówień, które przekazujesz dostawcy – hurtowni, producentowi etc. Dostawca odpowiada za wysyłkę towarów zakupionych w Twoim sklepie. W twoim interesie jest pozyskać jak najwięcej klientów i wygenerować duży ruch na stronie, a przekonasz się, że prowadzenie sklepu online w oparciu o model dropshippingu przynosi wymierne korzyści. Zarobki, jakie uzyskasz są w pełni zależne od Ciebie. Wraz z upływem czasu masz szansę zarabiać coraz więcej. Obsługa zamówień z dropshippingu wygląda standardowo. Towar zakupiony przez klienta pojawi się w twoim panelu administracyjnym, a Ty będziesz odpowiedzialny za zamówienie go w hurtowni, skąd zostanie wysłany. Jakie marże mogę narzucić? Marża, jaką narzucasz w większości przypadkach nie podlega regulacjom. Może się jednak zdarzyć, że nie może być niższa niż cena detaliczna w danej hurtowni. Ustalenie optymalnej ceny powinno obejmować obserwację rynku i być zgodne z polityką cenową danej branży. Twoja oferta powinna móc konkurować z innymi podmiotami na rynku, równocześnie nie zaniżając cen. 

Jak działa dropshipping na ZróbMydełko?

1. Najpierw dropshipper podpisuje podstawową umowę (pobierz wzór...). Termin umowy jest na czas nieokrzeslony s 1 miesięcznym okresem wypowiedzenia.

2. Zanim dropshipper dostaje unikatowy rabatowy kod na 15% i już zaczina działalnośc, czyli sprzedaż na swoim blodze, fanpage'u, Allegro, kdziekolwiek na swój gust. W przeciągu pierwszych 30 dni sprawdzimy gdzie i w jaki sposób dropshipper prowadzi sprzedaż. Jeśli sprzedaż nie była rozpoczęta to kod rabatowy natychmiast będzie anulowany. W kolejnych miesiącach kod rabatowy może być zwiększony do 20 i nawiet do 25% - to zależy od kwoty zakupionego u nas towaru w poprzednim miesiącu (20% powyżej 5 tys.zł, 25% powyżej 10 tys.zł)

3. Cena detalicznej sprzedaży dropshippera nie może być niżej od 95% ceny detalicznej Sprzedawcy, ale może być wyżej na tylie ilie będzie chcieł dropshipper. 

4. Dostawa towaru do klienta - dropshipper składa zamówienie na stronie www.zrobmydelko.pl i wybiera preferowany sposób dostawy

5. Płatnośc - w zamówieniu dropshipper wybiera sposób płatności na warunkach przedpłaty (wpłata na konto bankowe, kartą, BLIK-kodem, inne). Wysyłka za pobraniem dla dropshippera nie jest możliwa, jednak dropshipper może swoim klientam oferofać taki sposób opłaty na swój koszt. W takim razie dropshipper płati Sprzedawce całą kwotę za towar, a póżniej dostaje na swoje konto nałeżność od klienta. 

6. Jaki dokument dostanie klient wraz z zamówieniem? Do każdego zamówienia dostarczamy wydruk zamówienia z naszej strony, ale tym razem na nej będzie tylko nazwa i kod towaru (bez podania ceny towaru, nazwy sklepu, naszych danych kontaktowych).

7. Zwrot towaru zawsze jest na koszt dropshippera, oprócz wypadków zwrotu z naszej winy (jakośc towaru, błędy iłościowe).